onsdag 31 augusti 2011

Mjåschkspya...

Det är inte helt lätt att rapa en viss liten fröken.
Att lägga henne "på axeln" går inte. Hon åmar sig och skriker i högan sky alternativt lägger en mjåschkspya som heter duga = amningen ogjord.
Jag får försiktigt sätta henne upp så hon vilar mot min kropp - men inte för tidigt för då spyr hon och inte för sent för då spyr hon... *suck*
Ibland funkar det helt utan problem. Ibland kan jag lägga henne ner utan att "låta mjölken rinna ner" eller rapa henne. Jag undrar vad det är som gör skillnaden? Slumpen? För mycket krubb? Dagsformen?
Tips någon?


2 kommentarer:

  1. Hmmm... Tyvärr kan jag inte komma med några tips i frågan. Varken Ellen eller Morris har spytt i den åldern. Kolla in Familjeliv man måste inte ha konto för att läsa i trådarna.

    SvaraRadera