onsdag 31 augusti 2011

Försäkringskasst som fan...

Försöker förstå informationen och göra en beräkning av föräldrapennig på Försäkringskassans hemsida. Jag måste vara helt dum i hela huvudet. Försöker planera så att jag kan vara hemma så länge som möjligt och ändå inte behöva leva på 0 och ingen krona. Det är fan omöjligt! Det blir askasst hur jag än gör.
Jag konstaterar att det kommer att bli en tid av noll nöjen, slitna och trasiga kläder, fattigmanskäk och tiggeri för Fröken Andersson. Hoppas min käre sambo förbarmar sig över mig...



1 kommentar:

  1. Ja det är så man kan bli gråhårig... Jag tog ut 5 hela dagar i veckan med alla 3. Med Olle och Lovis var jag hemma bra precis 1 år. Det blev lite längre med Lisa, 15 mån ca med henne. Men nog var det ett gissel att räkna ut hur mycket man skulle få varje månad! Man blir inte "rik" av att vara mammaledig, men man blir väldigt "rik" på många andra sätt:) Hoppas du får till det. Kram!

    SvaraRadera