tisdag 7 juni 2011

v. 29+0

Nyss hemkommen från barnmorskan. Mina värden var fortfarande bra.
Vikt 74,3 kg. (5 kilos ökning.) Magen är nu 26 cm fr blygdben till strax under bysten. Lillan låg på höger sida med huvudet nedåt (och tryckte på blåsan) så magen var lite skev. Hjärtljuden lät prima.

Vi pratade lite om att redan nu börja läsa och fundera kring amningen. Jag känner att jag har en rätt så narturlig inställning till amning (that's what boobs are for) så jag har inga speciella frunderingar kring det hela - just nu i alla fall.

Nästa besök blir strax innan Londonresan. Då ska jag få ett läkarintyg utskrivet för att visa att jag är "good to go". Det ska bli en spännande upplevelse. Lillans första flygfärd och tredje konsert! Jomenvisst, det ska börjas i tid. ;-)

3 kommentarer:

  1. Tycker att bilden är lite missvisande - killar kan ju amma har jag hört, hahahaha!!! Hälsa Niclas det... :P ;D

    SvaraRadera
  2. tack för kommentaren inne hos mig... och jo.. det gick bra. Börjar kännas "På riktigt" nu..

    SvaraRadera
  3. Magds - Joråsatteeeh.. det ska jag göra. ;)

    sasssyy - De nada! Vad roligt att höra! Önskar er verkligen lycka till! :)

    SvaraRadera