måndag 20 juni 2011

Någon annan som styr...

Vakenhet och sömn.
Jag råder inte längre över dessa tillstånd. Plötsligt faller Den Stora Tröttheten över mig och jag m å s t e bara sova. Ibland vaknar jag upp vid 4,5-snåret på morgonen, pigg som en lärka, hungrig och med en vilt sparkande Liten i magen. Vad göra? Det är bara till att kliva upp och stoppa i sig något ätbart och sedan sitta uppe en stund. Sedan kan jag gå och lägga mig igen. Då sover jag som en stock.
Det är en himla tur att jag är LEDIG för det innebär att dessa knasiga sov- och vakentider inte spelar lika stor roll längre. Det är liksom bara att "hänga med".

2 kommentarer:

  1. Liten har en "vakenperiod" tidigt i ottan med andra ord;) Skönt att du kan gå och sova en stund igen efter lite frulle:)
    Kramen, snart ses vi!!!!!!!!

    SvaraRadera