lördag 18 juni 2011

Nu tackar vi för oss och tar ledigt...

...från arbetet. Gjorde mitt allra sista arbetspass nu i kväll. Lillan börjar tycka att det är rejält jobbigt när morsan flänger runt mellan vårdtagarna och jobbar hårt med kroppen. Magen blir hård och spänd och det känns att jag behöver varva ner. Det ska verkligen bli oändligt skönt att få vila resten av sommaren! I bröstet känner jag dock en smula vemod. Har haft turen att jobba med väldigt fina och omtänksamma kollegor och vissa vårdtagare har nästlat sig in för gott i mitt hjärta. Jag kommer att sakna dem!
MEN... nu ska jag bara ha det gott framöver! Jag ska varva skön vila med härliga, inspirerande, stimulerande och roliga äventyr! Första äventyret blir resan till Stockholm och Foo Fighters-konserten den 22/6. Det kommer att bli en höjdare! För Lillan blir det konsert nummer tre. Hittills har hon fått lyssna på Roger Waters (Pink Floyd) i Globen och Ringo Starr & The All Starr Band på Liseberg. Jag tror hon diggar musiken där inne i magen. Har jag nämnt att jag hoppas att hon föds med ett utmärkt musiköra? ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar