torsdag 3 mars 2011

Uppdatering - vecka 15

Jösses, vad dålig jag är på att skriva!
OK, what's up?
Magen har börjat ta form. Tänkte lägga upp kort men hittar inte sladd-aset.
Har välsignats med invärtes, inflamerade hemorojder efter att ha varit konstant förstoppad och stenhård i magen i ett antal veckor. Det är graviditetshormonerna som ställer till det.
Jag gör det jag kan för att få ordning på magen: tar lunilax, blandar i linfrön i gröten/yogurten, äter kiwi och päron, dricker kaffe, dricker massor av vatten, rör på mig, tar en sup olivolja varje morgon... *suck* Vissa dagar är bättre än andra men jag är verkligen inte "bra".
Har fått betydligt större förståelse för gamla människors fixering vid deras mag- och tarmfunktion...
Idag ska jag inhandla Sunwic och se om det har någon effekt.
Har dragits med migränvärk i tre dagar. Nu har jag fått nog. När jag träffade barnmorskan idag bad jag henne be läkaren skriva ut Citodon, ett läkemedel som jag egentligen drar mig för att ta men som läkaren rekomenderat. Nu jäklar ska huvudvärken bort!
En positiv sak i "allt mörker" är att den värsta tröttheten har släppt. Och den bubbla av " lätt blues" som jag befunnit mig i har mer eller mindre spruckit. Inte för att jag har gått och varit deppig, men jag har känt mig avskärmad och något...likgiltig.
I övrigt är allt bra. Mina besvär är varken ovanliga eller livsfarliga så det är bara att bita ihop och kämpa på.
Det var alles för denna gång.



3 kommentarer:

  1. Hej Anna! Jag har ett bra knep för magen - blanda en matsked äppelcidervinäger i ett glad ljummet vatten och drick! Smakar lite urka första gången men är garanterat bra för dumma magar! Och så börjar du varje dag så, då ska du se på resultat!/Ewa

    SvaraRadera
  2. Usch inget vidare! Man kan bli galen av hormonsvängningarna. Föhoppningsvis börjar du må bättre mycket snart. Äppelcidervinäger har jag nästan glömt, det är ju supergott i iskallt vatten tycker jag, vi har haft slut länge nu, måste köpa! Kram i massor och krya på magen och huvvet.

    SvaraRadera
  3. Ewa - Jag ska testa det. Tack!

    Caroline - Huvudvärksproblemet är löst och nu jaflar ska jag få ordning på magen! ;)

    SvaraRadera