tisdag 8 mars 2011

No fettisdagsbulle (semla) for me tack!


Jag som äter allt och hela tiden just nu borde kanske vara oändligt sugen på semlor dagen till ära. But nooooo. Har aldrig tyckt om och kommer heller aldrig tycka om semlor. Ge mig kanelbullar, mandelkubb, havrekakor, pajer, sockerkakor i olika smaker (utom banan) men semlor? Boom shackalack, nej tack!
Har kollegor som fullkomligt svullat semlor de senaste veckorna. "Jag åt två stycken igår och hoppade sedan över middagen för jag var så mätt" avslöjade en av dem härom dagen. Urrrk. Det är illa nog med en - men två??? Äckligt!
Så bjud mig aldrig på semlor. Det går liksom inte hem.

6 kommentarer:

  1. Ah, en själsfrände. Tack för det.

    SvaraRadera
  2. Det är för mycket med semla, samma med kanelbulle faktiskt, lite för mycket deg på någe vis.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar inte den där typen av bautabullar som man kan köpa på caféer utan små, hembakade bullar. De känns inte för degiga utan bara ljuvligt goda.

    SvaraRadera
  4. Åh! Jag ska överraska med fettisbulle och bautabulle när du minst anar... ;D

    SvaraRadera
  5. Hahahaha! Mmm. Med extra mycket mandelmassa och vispgrädde...

    SvaraRadera