fredag 25 mars 2011

Att röra sig efter förmåga

I förrgår kväll sprang jag som en blådåre från jobbet till bussen för att slippa stå och vänta en halvtimme och komma hem halv tolv/ kvart i tolv på natten. Morgonen därpå sprang jag som en blådåre för att inte missa spårvagnen. (Planering, vad är det?)
Igår gick jag mycket och i rask takt under dagen. Eftermiddagen avslutades med ett tvåtimmars städpass hos en dam med prylar ööööverallt. Var tvungen att stå och sitta i ansträngande ställningar för att komma åt med dammsugaren. Dessa "övningar" kändes i både rygg och höfter på kvällen. Jag låg ner i soffan och hade svårigheter att komma upp. Väl uppe styltade jag fram som en 90-åring.
Jag måste nog börja inse att jag inte kan röra mig som förr utan måste röra mig efter förmåga och dagsform.

2 kommentarer:

  1. Men hallå!! Nu tar du det lilla lugna, det är inte ok att köra på som du gör.... - om man får bry sig....
    Gå i tid till bussar osv, ta vara på den här tiden du har nu för den kommer aldrig igen! // Ewa

    SvaraRadera
  2. Det var ju liksom det jag lärde mig av historien. ;-)

    SvaraRadera