måndag 18 juli 2011

Where's my head at?

Ända sedan vi började fundera över hur vi tajma semesterresor med besök hos barnmorskan har jag haft en tanke i mitt huvud om att få en tid samma dag som jag reser och samma dag som jag kommer hem. Detta för att kunna vara borta så länge som möjligt. Denna tanke har tydligen satt som sig sten för trots att jag, noggrannt, har skrivit ner i almanackan att jag har tid IDAG så har jag förträngt detta och hela tiden inbillat mig att min besökstid är i morgon...
Så när BM ringde och undrade var jag var och jag stod nyvaken, iförd badrock, fick jag lite smått panik eftersom jag ju vet att de har fullt upp nu på sommaren och att vi inte kommer tillbaka förrän den 12 augusti! BM var dock mycket förstående och lyckades trixa in mig på en ny tid - i morgon.
Jag vet inte. Maybe it was meant to be? Hur som haver måste jag verkligen ta och skärpa mig och inte bara skriva ner dagar och tider utan faktiskt hålla koll på dem också. Skärpning, fröken Andersson!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar