torsdag 28 april 2011

Glömde mitt poop-medel!

Ett ämne jag redan vidrört här i bloggen är förstoppning. Denna lilla trevliga företeelse som gärna dyker upp i samband med graviditet. Enligt barnmorskan är det progesteronet i kroppen som orsakar att tarmfunktionen blir sämre.
Jag försöker underlätta mina ack så otrevliga besvär genom att röra på mig, dricka mycket vätska, äta frukter som kiwi och päron samt ta Sunwic, ett kostfiberpulver som hjälper tarmarna att fungera som de ska. Sunwic har blivit lika viktigt för mig som en napp eller snuttefilt är för ett barn. Att "poopa" har blivit en fixering snarare än en normal, kroppslig funktion.
Strax innan påskhelgen köpte jag en ny burk. Givetvis tog jag med den när vi åkte ner till stugan i Småland. Till min stora förskräckelse upptäckte jag, när vi kom hem, att jag glömt pulvret i stugan. Nu ska jag försöka klara mig utan det tills nästa gång vi åker ner - vilket är nästa helg... Hur det går - tjaa, det får vi se.

3 kommentarer:

  1. Alternativet kan ju inte vara att vänta till nästa helg!! Hur ska du stå ut! Köp mer sunwic!

    SvaraRadera
  2. Medhåller till fullo! Köp, köp, köp!!! Var rädd om maggen och det som hör därtill... :P

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det har, tack och lov, funkat ganska bra utan Sunwic. Vi ska åka ner till stugan till helgen och då får jag tillbaka "min snuttefilt" igen. :)

    SvaraRadera