torsdag 17 november 2011

3 månader och 3 dagar

Svea är nu 3 månader och 3 dagar gammal. Hon väger 5250 gram, är 59,4 cm lång och har två söta (och vassa) tänder i nederkäken. Idag fick hon sin första vaccination. Två sprutor, ett i varje ben. Det gick bra. Några tårar kom det allt men hon var inte otröstlig, tack och lov. De senaste nätterna har hon ätit mer än vanligt. Eller fler gånger än vanligt, ska jag säga. Jag hoppas att denna trend är tillfällig och kortvarig, för jag är tröttare än tröttast. (Inte hjälper det att det är höst och mörkt heller.) Det är så härligt att se hur Svea växer och utvecklas till en egen liten individ. Hon är med på ett helt annat sätt nu än bara för någon vecka sedan. Morgonhumöret är inget annat än strålande. Hur trött jag än känner mig är det underbart att vakna upp tillsammans med en tokglad liten unge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar