tisdag 11 januari 2011

Status

Äter som en häst men har i princip inte gått upp ett gram...än.
Nyvaken och nykissad väger jag strax under 68 kg.
Magen är en mindre rolig historia. Går på toa typ var tredje dag och lyckas endast pressa ut några ynka små stenhårda kluttar. Har idag inhandlat bulkmedel. Sug på det ordet. Bulkmedel.
Springer på toa 1-3 gånger per natt och kissar = störd sömn = konstant trött. Skulle kunna sova 12-14 timmar varje dag. Minst.
Sedan igår "hugger det till" i sätesmuskulaturen och smärtan strålar ner i benen. Tydligen kan det bli så för att nerverna kommer i kläm. Hoppas detta är ett tillfälligt obehag.
Tror att jag är i vecka 8. Helt säkert får vi veta i morgon då vi ska på vårt första ultraljud.

3 kommentarer:

  1. Iiiiiiiiiiiii vad härligt med ultraljud! Lycka till söstra mi! Kram!

    SvaraRadera
  2. Det låter ju strålande det här! Hoppas du inte behöver vänta så länge till ultraljudet! Samtidigt blir det ju mer bäbis för varje vecka som går, så fräckt att se! Jag har en kasse med nytvättade mammakläder när du behöver...
    kram

    SvaraRadera
  3. Såg först bara ett hålrum och en liten klump. Sedan såg jag det lilla hjärtat picka. En härlig upplevelse! Är, som jag själv trodde, i vecka 8 och allt ser bra ut. :)

    SvaraRadera