söndag 18 april 2010

Tjugotredje dagen

Ultraljudet på förmiddagen visade (som vi befarat) på en överstimulering.
Har alldeles för många äggblåsor, runt 30(!) stycken i olika storlekar, trots att läkaren ordinerat låga doser. I kväll ska jag inte ta någon spruta. Mina äggstockar lever rövare nog som det är.
I morgon ska jag ta nässpray endast två ggr. På kvällen ska jag ta ägglossningssprutan (gulp).
Tidigt på onsdag morgon (längtar dit!) ska vi till KK och ta ut alla mina äggblåsor samt lämna spermaprov.
Risken med min överstimulering är att mina äggstockar kan fortsätta leva rövare och att jag börjar må dåligt. Detta kan medföra att det inte blir någon ägginsättning - än. Då fryser de ner äggen och gör proceduren vid ett senare tillfälle. Jag vill givetvis ha det gjort nu.
Jag kände mig något nedslagen och ledsen efter ultraljudet men jag får förlita mig på att läkarna kan sina grejer och gör det som är bäst. Håller tummar och tår att de hittar ett gäng fina, lagom mogna ägg och att sambon har toppensimmare i sitt prov.
Pretty please with sugar on top!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar